Obowiązuje od 1 stycznia 2024 roku

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Portal www.pracovite.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów o Świadczenie Usług oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Portal www.pracovite.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Portalu www.pracovite.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  4. Zasady przetwarzania danych osobowych zawarte są w polityce prywatności, dostępnej pod linkiem: Polityka prywatności i pliki cookie.
  5. Regulamin może być zmieniony, zostanie udostępniony na 7 dni kalendarzowych przed tym, od kiedy będzie obowiązywał. Wyjątkiem mogącym skrócić ten okres jest sytuacja, gdy zmiana jest wymuszona poprzez obowiązek prawny lub regulacyjny albo jest konieczna ze względu na ochronę przed różnego rodzaju zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.
  6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
    1. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
    2. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
    3. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
    4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

II. DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

  1. FORMULARZ DODAWANIA OFERTY – formularz dostępny na stronie internetowej www.pracovite.pl umożliwiający stworzenie Oferty Pracy lub Oferty Zlecenia.
  2. OFERTA – Usługa polegająca na wyświetlaniu na Portalu treści, będącej Ofertą Pracy lub Ofertą Zlecenia,
  3. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę o Świadczenie Usług ze Sprzedawcą. Także – użytkownik Portalu korzystający z niego.
  4. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  5. PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
  6. KONTO UŻYTKOWNIKA – Klient ma możliwość stworzenia Konta Użytkownika, w którym będzie dostępna historia Ofert
  7. REGULAMIN – niniejszy regulamin Portalu.
  8. PORTAL – Portal internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.pracovite.pl.
  9. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – firma Web Solutions prowadzona przez Tomasza Szmyta, ul. Legnicka 3 m. 32, 70-134 Szczecin NIP: 855-15-80-500   REGON: 380773495
  10. UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG – Umowa o Świadczenie Usług zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Portalu.
  11. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy o Świadczenie Usług ze Sprzedawcą.
  12. BRAMKA PŁATNOŚCI – operator płatności, pobierający od Klienta opłatę za wykonanie Usług na rzecz Sprzedawcy.
  13. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za wykonanie Usług z góry.

III. INFORMACJE DOTYCZĄCE OFEROWANYCH USŁUG ORAZ METODY ICH ZAKUPU

  1. Portal www.pracovite.pl prowadzi sprzedaż Usług za pośrednictwem sieci Internet.
  2. Usługi oferowane w Portalu są zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Portalu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, wyraża wolę zakupu Oferty na warunkach podanych w jej opisie.
  4. Cena Oferty uwidoczniona na stronie internetowej Portalu podana jest w złotych polskich (PLN) i jest ceną NETTO, do której należy doliczyć podatek VAT.
  5. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Dodawania Oferty (Portal www.pracovite.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok, za wyjątkiem planowanych i nieplanowanych przerw technicznych
  6. Usługi zostaną wykonane niezwłocznie po złożeniu Zamówienia. Wiąże się to z niemożliwością ich zwrócenia – Twoje prawo do odstąpienia od umowy ich zakupu wygasa.
  7. Warunkiem złożenia Zamówienia w Portalu przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
  8. Złożenie Zamówienia w Portalu jest możliwe bez rejestracji.
  9. Klient ma możliwość założenia Konta Użytkownika, pozwala ono na przykład sprawdzić historię zamówień. Do założenia Konta Użytkownika wymagane jest zapoznanie się oraz akceptacja niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
  10. Klient ma możliwość usunięcia swojego Konta Użytkownika poprzez kontakt z Portalem z adresu email na który zarejestrowane jest Konto Użytkownika.

IV. ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG

  1. Do zawarcia Umowy o Świadczenie Usług, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z III pkt 5 oraz 6 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
  3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
  4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
    1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
    2. formularz odstąpienia od umowy,
    3. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
  5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa o Świadczenie Usług między Klientem, a Sprzedawcą.
  6. Każda Umowa o Świadczenie Usług będzie potwierdzona dowodem zakupu w formie Faktury VAT, który będzie wysyłany na adres email podany podczas procesu zamawiania.

V. SPOSOBY PŁATNOŚCI

  1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
    1. Płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności.
  2. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej, płatności BLIK lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
  3. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy o Świadczenie Usług niezwłocznie po przekierowaniu do bramki dostawcy płatności.
  4. Zamówienie nieopłacone jest anulowane po upływie 24 godzin od daty złożenia.
  5. Usługa zostanie wykonana dopiero po jej opłaceniu oraz zaksięgowaniu wpłaty.

VI. TERMIN REALIZACJI USŁUG

  1. Domyślnym czasem na który zawierana jest Umowa o Świadczenie Usług jest okres 30 dni kalendarzowych.
  2. Termin od którego rozpoczyna się okres realizacji usług wynosi maksymalnie 1 dzień roboczy od momentu zaksięgowania wpłaty.
  3. Portal zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu początku realizacji usług w niniejszych okolicznościach, takich jak awarie techniczne, przy czym każdorazowe opóźnienie będzie komunikowane w sposób adekwatny do skali.

VII. NEWSLETTER

  1. Klienta ma możliwość dobrowolnego zapisania się do Newslettera, zaznaczając opcję zapisu, wprowadzając adres email oraz akceptując niniejszy Regulamin oraz Politykę Prywatności.
  2. Zapis do Newslettera możliwy jest w dedykowanym formularzu znajdującym się na Stronie Głównej i na stronach na których jest dostępny, podczas zakładania Konta Użytkownika oraz podczas składania Zamówienia.
  3. Newsletter będzie wysyłany na podany adres email.
  4. Newsletter może zawierać treści reklamowe związane z Portalem oraz partnerami Portalu, w szczególności: kody rabatowy, informacje o zniżkach i promocjach, specjalne oferty, konkursy czy ankiety.
  5. Aby zrezygnować z Newslettera, wystarczy kliknąć w link znajdujący się na końcu jego treści.

VIII. OPINIE O USŁUGACH ORAZ PROCEDURA ZGŁASZANIA NIEDOPUSZCZALNYCH TREŚCI

  1. Każdy klient ma możliwość dobrowolnego przekazania opinii dotyczącej Usług oferowanych przez Portal.
  2. Portal po pomyślnym zrealizowaniu zamówienia wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o napisanie opinii o Usługach które znajdowały się w zamówieniu.
  3. Przekazane przez Klienta Opinie są publikowane w Portalu, są dostępne publicznie.
  4. Opinia Klienta nie może zostać wykorzystana przez Klienta do działań zabronionych prawnie, a w szczególności do naruszenia dobra osobistego lub innego prawa Portalu lub innych osób.
  5. Portal moderuje opinie, decydując o ich publikacji lub zaniechaniu publikacji, jeżeli uzna, że treści w niej zawarte są niedopuszczalne, naruszają prawo, dobra osobiste Portalu oraz innych osób lub są sprzeczne z postanowieniami Regulaminu.
  6. Niedopuszczalne treści w Opiniach to w szczególności treści zawierające: odnośniki do innych stron internetowych, wulgaryzmy, spam, treści będące już wcześniej opublikowane w Internecie.
  7. Osoby odwiedzające Portal mają możliwość zgłoszenia treści niedopuszczalnych poprzez wysłanie wiadomości email na adres kontakt@pracovite.pl lub poprzez użycie formularza kontaktowego. Każde zgłoszenie musi zawierać: uzasadnienie zgłoszenia, dokładne dane pozwalające na identyfikację Opinii, oświadczenie o prawdziwości zgłaszanych informacji oraz imię i nazwisko, adres email osoby zgłaszającej w celu ewentualnego kontaktu celem wyjaśnień.
  8. Zgłoszenia o których mowa w punkcie poprzednim są rozpatrywane w ciągu 14 dni kalendarzowych. W przypadku uznania przez Portal zgłoszenia za niezasadne, zgłaszającemu przysługuje prawo domagania się ponownego rozpatrzenia zgłoszenia w ciągu 14 dni kalendarzowych.

IX. REKLAMACJE

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.
  2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
  3. Zawiadomienia o braku zgodności z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@pracovite.pl poprzez formularz kontaktowy znajdujący się na Stronie lub pisemnie na adres Sprzedawcy.
  4. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
  5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji,
  6. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
  7. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku, takim jak wiadomość mailowa lub SMS.

X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Portal zawierane są zgodnie z prawem polskim.
  2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  3. Wszelkie spory wynikłe z Umów o Świadczenie Usług między Portalem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
  4. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
  5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej www.uokik.gov.pl). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: www.uokik.gov.pl. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
  6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.