Oracle Cloud Admin
Oferta pracy jest już nieaktualna.
Podsumowanie AI ✨ – szybka analiza oferty
Oracle Database Administrator będzie odpowiedzialny za zarządzanie i wsparcie baz danych Oracle (12c, 19c), w tym instalację, aktualizacje, konfigurację środowisk produkcyjnych oraz konfigurację rozwiązań HADR (Oracle Data Guard). Praca obejmuje również testowanie kopii zapasowych, monitorowanie wydajności bazy danych, rozwiązywanie problemów, migrację danych, oraz zarządzanie cyklem życia użytkowników. DBA współpracuje z zespołami funkcjonalnymi, aplikacyjnymi i zewnętrznymi w celu rozwiązywania problemów oraz przestrzega procesów ITIL, zapewniając terminową reakcję na incydenty.
Szczegóły Oferty
Responsibilities
Experience in Supporting & implementing solution in mentioned areas:
- Experience in managing oracle databases – 12c,19c.
- Upgrade and manage new oracle database versions.
- Install, and Patch Oracle Databases.
- Create and configure oracle database – Prod, Non-Prod Environment.
- Configure database native HADR solution i.e. Oracle Data Guard.
- Perform Test Drills to validate Database backup and restore.
- Configure database backup as per backup policies.
- Install and Configure database monitoring tools – Alerts and Metrices.
- Database user life cycle management – Creating, providing access, delete.
- Manage database schema, objects and users’ security.
- Support database and data migration
- Monitor, analyse and resolve Database performance issues.
- Day to Day database maintenance tasks i.e. Database Jobs, Monitoring Alerts and Logs, Database objects, database statistics status.
- Restore and refresh database as per request.
- Work with cross functional and application team to support database activities.
- Deploy approved Scripts provided by Application team.
- Responsible for providing end-to-end operations support for Oracle through monitoring, incident response, and incident resolution.
- Participating in root cause analysis on incidents to ensure issues around are acted up on in a timely manner.
- Understanding of ITIL framework of ticketing /Problem ticket/Change process, Emergency change
- Work on Service Improvement Plan and Innovations.
- Troubleshooting complex and business critical issues.
- Work on team skill enhancement and training need identification.
- Coordinate with vendor and other cross functional teams to understand and solve the issues.
- Creating best practice documents, known error records, knowledgebase articles etc.
- Maintain Agreed SLA’s
- Provide reports as agreed in SOW.
Wyświetlenia: 100